Gehandicaptenparkeerkaart
U kunt bij de gemeente Aa en Hunze een gehandicaptenparkeerkaart aanvragen of verlengen.
Eerste keer aanvragen
Voor een eerste aanvraag van een gehandicaptenparkeerkaart doet u het volgende:
• U maakt een afspraak op het gemeentehuis en komt persoonlijk langs. Bij dit bezoek vult u samen met een medewerker een formulier in
• U levert bij uw afspraak 1 pasfoto aan. Neem ook uw legitimatiebewijs mee. (identiteitskaart, paspoort of rijbewijs)
• De kosten voor de aanvraag worden betaald.
• U krijgt een oproep van een onafhankelijke arts. Deze beoordeeld of u in aanmerking komt voor een gehandicaptenparkeerkaart.
Afspraken voor het maken van een aanvraag gehandicaptenparkeerkaart (GPK) kunnen alleen telefonisch worden gemaakt via telefoonnummer 0592-267777.
Verlengen parkeerkaart
Bent u onder de 75 jaar?
• U maakt een afspraak op het gemeentehuis en komt persoonlijk langs. Bij dit bezoek vult u samen met een medewerker een formulier in
• U levert bij uw afspraak 1 pasfoto aan. Neem ook uw legitimatiebewijs mee.
• De kosten voor de aanvraag worden betaald.
• U krijgt een oproep van een onafhankelijke arts. Deze beoordeeld of u in aanmerking komt voor een gehandicaptenparkeerkaart.
Bent u boven de 75 jaar?
• U komt persoonlijk met uw oude gehandicaptenparkeerkaart en een pasfoto bij ons aan de balie. U maakt hiervoor een afspraak via telefoonnummer 0592-267777.
• De nieuwe gehandicaptenparkeerkaart wordt gelijk voor u klaargemaakt.
• Uw parkeerkaart wordt verlengd zonder medische beoordeling
Wat kost de gehandicaptenparkeerkaart?
• Een nieuwe aanvraag kost € 85,05-
• Een verlenging van een al bestaande parkeerkaart kost € 63,80,-
Gehandicaptenparkeerplaats
Voor een gehandicaptenparkeerplaats moet u in het bezit zijn van een gehandicaptenparkeerkaart.
Een gehandicaptenparkeerplaats kunt u online aanvragen.