Gehandicaptenparkeerkaart

U kunt bij de gemeente Aa en Hunze een gehandicaptenparkeerkaart aanvragen of verlengen.

Eerste keer aanvragen 
  • De gehandicaptenparkeerkaart is maximaal 5 jaar geldig.
  • U maakt een afspraak op het gemeentehuis en komt persoonlijk langs.
  • U levert bij uw afspraak 1 pasfoto aan. U neemt uw rijbewijs en identiteitskaart of paspoort mee.
  • U vult met een medewerker een formulier in voor de aanvraag gehandicaptenparkeerkaart.
  • U krijgt een oproep van een onafhankelijke arts. Deze beoordeelt of u in aanmerking komt voor een handicaptenparkeerkaart.
Verlengen parkeerkaart 
  • De gehandicaptenparkeerkaart is maximaal 5 jaar geldig.
  • Voor verlenging is een keuring niet altijd nodig.
  • Of u herkeurd moet worden, staat in het laatste advies van Argonaut. Weet u niet of u herkeurd moet worden? Bel 0592-267777, de medewerker van burgerzaken kan dit voor u uitzoeken.
  • Vervolgens maakt u een afspraak op het gemeentehuis en komt u persoonlijk langs.
  • U levert bij uw afspraak 1 pasfoto aan. U neemt uw rijbewijs en identiteitskaart of paspoort mee.
  • Is een keuring niet nodig dan krijgt u de kaart meteen mee.
  • Is er een keuring nodig dan vult u samen met de medewerker een formulier in voor de aanvraag gehandicaptenparkeerkaart.
  • U krijgt een oproep van een onafhankelijke arts. Deze beoordeelt of u in aanmerking komt voor verlenging van uw gehandicaptenparkeerkaart.

Wat kost de gehandicaptenparkeerkaart?

•    Een nieuwe aanvraag kost € 86,90
•    Een verlenging van een al bestaande parkeerkaart kost € 66,65

Gehandicaptenparkeerplaats

Voor een gehandicaptenparkeerplaats moet u in het bezit zijn van een gehandicaptenparkeerkaart. 
Een gehandicaptenparkeerplaats kunt u online aanvragen.

Meer informatie

Meer weten? Kijk dan op wegwiesinaaenhunze.nl