Gehandicaptenparkeerkaart
U kunt bij de gemeente Aa en Hunze een gehandicaptenparkeerkaart aanvragen of verlengen.
- De gehandicaptenparkeerkaart is maximaal 5 jaar geldig.
- U maakt een afspraak op het gemeentehuis en komt persoonlijk langs.
- U levert bij uw afspraak 1 pasfoto aan. U neemt uw rijbewijs en identiteitskaart of paspoort mee.
- U vult met een medewerker een formulier in voor de aanvraag gehandicaptenparkeerkaart.
- U krijgt een oproep van een onafhankelijke arts. Deze beoordeelt of u in aanmerking komt voor een handicaptenparkeerkaart.
- De gehandicaptenparkeerkaart is maximaal 5 jaar geldig.
- Voor verlenging is een keuring niet altijd nodig.
- Of u herkeurd moet worden, staat in het laatste advies van Argonaut. Weet u niet of u herkeurd moet worden? Bel 0592-267777, de medewerker van burgerzaken kan dit voor u uitzoeken.
- Vervolgens maakt u een afspraak op het gemeentehuis en komt u persoonlijk langs.
- U levert bij uw afspraak 1 pasfoto aan. U neemt uw rijbewijs en identiteitskaart of paspoort mee.
- Is een keuring niet nodig dan krijgt u de kaart meteen mee.
- Is er een keuring nodig dan vult u samen met de medewerker een formulier in voor de aanvraag gehandicaptenparkeerkaart.
- U krijgt een oproep van een onafhankelijke arts. Deze beoordeelt of u in aanmerking komt voor verlenging van uw gehandicaptenparkeerkaart.
Wat kost de gehandicaptenparkeerkaart?
• Een nieuwe aanvraag kost € 86,90
• Een verlenging van een al bestaande parkeerkaart kost € 66,65
Gehandicaptenparkeerplaats
Voor een gehandicaptenparkeerplaats moet u in het bezit zijn van een gehandicaptenparkeerkaart.
Een gehandicaptenparkeerplaats kunt u online aanvragen.
Meer informatie
Meer weten? Kijk dan op wegwiesinaaenhunze.nl