Coördinator Belastingen
Ons team Belastingen zorgt voor de belastingtaken van drie gemeenten: Aa en Hunze, Assen en Tynaarlo. Kwaliteit staat daarbij altijd voorop!
Wat ga je doen?
Als coördinator binnen het cluster heffen en innen ben je verantwoordelijk voor het ondersteunen en (laten) uitvoeren van dagelijkse werkzaamheden binnen jouw cluster. Dit omvat het coördineren van diverse taken en het ervoor zorgen dat dit op een effectieve en efficiënte manier gebeurt. Je draagt bij aan de kwaliteit door het optimaliseren van de werkprocessen. Hierbij geef je verbeterpunten aan en kom je met oplossingen die je tevens implementeert. Op deze manier draag je bij aan het optimaliseren van de dienstverlening van de organisatie. Uiteraard houd je hierin rekening met de relevante wet- en regelgeving.
In het team Belastingen ben je verantwoordelijk voor het motiveren, begeleiden en functioneel aansturen van jouw directe collega's en werkt samen met hen richting de gestelde planning en doelen. Hierin stuur je op een goede samenwerking binnen zowel jouw cluster als met de overige clusters. Vanuit jou wordt er verwacht dat je zorgt voor een 'werkplanning', waarin je aangeeft wie en wanneer er wordt ingezet om de werkzaamheden efficiënt te organiseren. Hierbij houd je rekening met de ontwikkeling van competenties en talenten van collega's in het team (de eindverantwoordelijkheid ligt bij de teamleider).
Wie ben jij?
Jij bent in staat om medewerkers te motiveren, enthousiasmeren en mee te nemen in veranderingen op het gebied van data- en procesgericht werken. Je werkt klant- en resultaatgericht. Daarnaast is het van belang dat je een relevante afgeronde hbo- of wo-opleiding hebt gevolgd. Deze is het liefst aangevuld met een gerichte opleiding op het gebied van gemeentelijke belastingen. Je bent zeer vaardig met geautomatiseerde (informatie)systemen. Uiteraard beschik je over onze vijf kerncompetenties: samenwerken, verantwoordelijkheid, klantgerichtheid, resultaatgerichtheid en flexibiliteit.
Het team
Het team belastingen voert de belastingtaken uit voor drie gemeenten: Aa en Hunze, Assen en Tynaarlo. Het team bestaat uit 27 medewerkers en maakt deel uit van de gemeente Aa en Hunze. Het bestaat uit de clusters Heffen, Innen, WOZ en Ondersteuning.
Binnen de clusters heffen en innen is een vacature voor deze functie. Deze clusters worden samengevoegd en bestaan momenteel uit 12 medewerkers.
Wat bieden wij?
Dit krijg je erbij als je deze baan krijgt:
- Een goed salaris. De functie is ingedeeld in schaal 10, generieke functiebeschrijving Adviseur Bedrijfsvoering B, van de salaristabel uit de Cao Gemeenten. Dit betekent een salaris van maximaal € 5.313,00 (peildatum 1-10-2024) bruto per maand bij een fulltime dienstverband;
- Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals dienstreisvergoeding, uitgebreide studiefaciliteiten ((waaronder ons eigen digitale platform BijSpiekerPunt) en gedeeltelijk doorbetaald ouderschapsverlof;
- Individueel Keuze Budget van 17,05% (onder andere opgebouwd uit vakantiegeld en eindejaarsuitkering). Dit extra salariscomponent kun je naar eigen wens en flexibel inzetten;
- Nog veel meer. Denk aan een goed en helder inwerkprogramma, lekker eten in de kantine, een fijne werkomgeving (zowel het gemeentehuis als Gieten zijn prachtig!), faciliteiten om je kwaliteiten en kennis verder te ontwikkelen en hele leuke collega’s (al zeggen we het zelf).
De vacature is structureel voor 32-36 uur per week. Je krijgt een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor de periode van een jaar met uitzicht op een vaste aanstelling bij goed functioneren.
Werken bij de gemeente Aa en Hunze
De gemeente Aa en Hunze is een van de grootste plattelandsgemeenten in Nederland met zo’n 25.000 inwoners, 35 dorpen en kernen en een oppervlakte van ruim 270 km2. En dat alles strekt zich uit over het zand van de Hondsrug en het veen van de Veenkoloniën. Werk je bij de gemeente Aa en Hunze, dan voer je samen met ruim 250 collega’s, werk uit dat ertoe doet. Onze missie is om Aa en Hunze mooi te houden én elke dag een beetje mooier te maken. We werken samen met onze inwoners aan tal van maatschappelijke vraagstukken. We staan daarbij open voor initiatieven, luisteren en bewegen mee, verbinden en ondersteunen. Dat doen we door steeds vaker naar ‘buiten’ te gaan en contacten te onderhouden met inwoners, organisaties en verenigingen. Zo kunnen we goed inspelen op wat er leeft bij inwoners. In verbinding zijn staat bij ons centraal.
Informatie
Voor meer informatie over de werkzaamheden kun je terecht bij Tonnie Vos, teamleider Belastingen, via 06-30353978 of tvos@aaenhunze.nl. Heb je vragen over de procedure? Dan kun je terecht bij Britt Pesman, junior HR-adviseur, via 06-13914485 of vacatures@aaenhunze.nl.
Solliciteren?
Je kunt solliciteren door een brief, met je motivatie en CV, te uploaden via Vooruit in Drenthe. Dit kan t/m 31 oktober 2024.